Προς τα κάτω αναθεώρηση της διαφημιστικής δαπάνης στο Ίντερνετ

>> 26/11/08

Εταιρεία ερευνών αγοράς αναθεώρησε προς τα κάτω την πορεία της διαφημιστικής αγοράς στο Ίντερνετ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, το πιο πρόσφατο σημάδι των δύσκολων καιρών που περιμένουν τον τομέα υψηλής τεχνολογίας.

Η εταιρεία eMarketer υπολογίζει ότι οι διαφημιζόμενοι στις ΗΠΑ θα ξοδέψουν 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια για προβολή στο Διαδίκτυο τον επόμενο χρόνο, ποσό μειωμένο κατά 10% σε σχέση με την προ τριμήνου πρόβλεψη. Η χειρότερη πρόβλεψη αναφέρεται για το 2012, που κάνει λόγο για διαφημιστική δαπάνη της τάξης των 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 26% χαμηλότερη από τις τελευταίες προβλέψεις του Αυγούστου.

Από εκείνη την χρονική περίοδο, η παγκόσμια οικονομία συνταράχτηκε από την χειρότερη οικονομική κρίση που έπληξε τις ΗΠΑ μετά το 1930. Η κρίση περιελάμβανε την κατάρρευση μεγάλων τραπεζών και ιδρυμάτων όπως η Lehman Brothers, πυροδοτώντας απότομη μείωση της αξίας της χρηματοπιστωτικής αγοράς, παρά τις διαβεβαιώσεις και δεσμεύσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για αποκατάσταση της τάξης.

Το σχέδιο διάσωσης δεν ήταν αρκετό για να αποτρέψει τις μαζικές απολύσεις, ωθώντας την αμερικανική οικονομία στη χειρότερη ύφεση των τελευταίων 25 ετών. Τελευταία, οι δυσμενείς εξελίξεις επηρεάζουν και τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που μέχρι κάποιο σημείο θεωρούνταν ασφαλείς από την κρίση.

Αναλυτές και επενδυτές θεώρησαν ότι ο κόσμος της υψηλής τεχνολογίας θα αντιδρούσε καλύτερα από πολλές άλλες αγορές, αφού οι πελάτες των εταιρειών αυτών θα εξακολουθούσαν να έχουν ανάγκες σε τέτοια προϊόντα αυτοματισμού των επιχειρήσεων. Παράλληλα, οι διαφημιζόμενοι υποτίθεται ότι θα εξακολουθούσαν να δαπανούν χρήματα στην διαδικτυακή τους προβολή θέλοντας να φτάσουν τα συγκεκριμένα αυτά κοινά.

Ωστόσο, οι αντιλήψεις αυτές έχουν αλλάξει καθώς τεχνολογικές εταιρείες αναγνωρίζουν ότι οι δύσκολοι καιροί επηρεάζουν τις πωλήσεις τους. Η ύφεση έχει ήδη επηρεάσει μη ανθεκτικές εταιρείες όπως η Sun Microsystems και η Yahoo, ενώ ακόμη και η πρωτοπόρος Google κάνει λόγο για προβλήματα. Οι επενδυτές φαίνεται να εγκαταλείπουν μαζικά τις μετοχές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της μετοχής της Google που έχει χάσει 41% της αξίας της από τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, παρά το ομιχλώδες αυτό τοπίο, ο eMarketer αναμένει ανάπτυξη της διαφημιστικής αγοράς στο Ίντερνετ της τάξης του 9% για το 2009, ενώ.η Google αναμένεται να παραμείνει ο κυρίαρχος παίχτης της αγοράς, αφού η διαφημιστική της πλατφόρμα αναμένεται να παραμείνει το πιο αποτελεσματικό διαφημιστικό όχημα..

kathimerini

  © Blogger template Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP